Wednesday 16 July 2014

Bekas Beras Tupperware

Assalamualaikum.

Muahahaha..gelak dulu.
Macam poyo je kan.
Orang dah berzaman pakai bekas ni.
Saya yang baru mengijak dari zaman batu ke zaman pertengahan, baru terhegeh2 nak up pasal bekas beras tupperware ni. Muahahaha..


Eh, eh, bukan gambar sebelah kiri ek, gambar sebelah kanan. Ha, cantikkan! Dan nampak praktikallah :)
Saya suka... saya suka...
Sebenarnye dah lama jugak saya usha bekas isi beras ni. Semenjak bekas isi beras yang mama bagi tu sudah dijadikan bekas mengisi air masa takde air hari tu, makanya bekas berisi beras ku menjadi sangat kreatif. Guna apa sahaja yg ada di rumah!
Tapinye bila tanya pada M nak beli bekas beras ni, katenye tak payahla. Mahal!
Iyela, memang sangat mahal bagi saya kalau nak dibeli secara tunai. Tak mampu dik non.

Alih-alih tengah hari ni sedang saya merasa lemau, tetiba dapat IM dari Tini.

MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:33 PM]:
  manisa
  yg tempat beras tupperware tu harga katalog rm289 kan?
  upline aku kata dia ada stok lama warna merah
  sbb ko dan MA dlm line aku ada tanya
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:34 PM]:
  ok, nape dh murah ke harga dia
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:35 PM]:
  yer... tapi dia punya stok lama
  dia ada beli time offer
  aku jual rm210
  tapi warna merah
  dlm kataog warna oren
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:36 PM]:
  hmm...boleh tak beli hujung tahun. hehehe
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:36 PM]:
  ko amik dulu boleh?
  takut stok habis
  amik dulu, bayar belakng citer
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:39 PM]:
  alahai, aku kene tya M dulu
  hari tu aku ada ckp dgn dia kate nak beli bekas beras tupperware tu
  tp dia kate mcm takpayah bile dgr hargenye yg ratus2 tu
  aku takut ar nak hutang ni. muhuhuhu
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:40 PM]:
  takpelah.... kalau ko nak tanya izin dia....
  aku ni main beli jer.... mula2 bising, lama2 benda yg dia bising tu byk berjasa dgnnya
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:41 PM]:
  hehehe
  tp kalau aku nak ambik dulu, cmane nak byr ansurannye
  sebulan 50 hengget boleh ke
  oh, bertambahla komitment bulanan aku..*-*
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:42 PM]:
  boleh jer
  byk juga tu rm50 setaip bulan
  ko pikir lar yer
  aku nak tolong kawan2 dgn dpatkan harga yg murah daripada upline aku
  hehehee   
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:43 PM]:
  banyak ek
  paling kurang boleh bbyr bape
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:45 PM]:
  suka hati ko...
  kalau setiap pay rm30 X 6 = dah RM180
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:46 PM]:
  oobagus jugak kan
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:46 PM]:
  balance rm30 bila2 duit bonus ker...
  aku dah siap kirakan utk ko...
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:46 PM]:
  hm..bijak2.
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:46 PM]:
  tak nampak sgt kan?
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:46 PM]:
  hehehe
  kelakarla pulak
  kire tiga bulan settle ek
MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:47 PM]:
  belum ... sampai bulan 10, 
  yg rm30 tu.... bila2 ko ada duit lebih lar yer
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:49 PM]:
  iyele, lebeh sket dari tiga bulan. kalo aku byr 35 skali pay bulan jul=70, bulan aug=140, bulan sep=210
  ha, settle kan
 MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:49 PM]:
  yes, good calculation
  SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:50 PM]:
  iyeke
 MAT HASIN Hartini (SCM-IC_Assy) [1:54 PM]:
  so kira jadi ker ni?
SALLEH Manisa (SCM-Finance) [1:55 PM]:
  insyaAllah jadila ko
  *kot
  hehehe *still takut nak kate ye*

Ha, gitula lebih kurang cemane boleh saya telah memberi persetujuan awal untuk membeli bekas beras itu tanpa memberitahu M dulu. Ya Ampun...

Ok, di sini saya bagi 5 sebab kenapa saya perlu membeli bekas beras Tupperware ni:
  1. Nuha dengan Adnin suka sangat main beras. Abis beras bertabur2 dibuat mereka. Tak baik membazir!
  2. Boleh bayar ansuran. Lepas ni takkan ada peluang macam ni dah!
  3. Bekas beras ni comel sangat. Dah lama saya nak beli. :P
Ala, boleh bagi 3 sebab je. lagi 2 sebab dah tak boleh nak pikir dah..
Acaner ni..


No comments:

Car Rental

Car Rental
http://www.rayyker.com